fredag, marts 27, 2009

Seagate 1 TB dørstopper

Da jeg i september 2008 indkøbte en ny stor 1 TB Seagate harddisk, troede jeg at min lykke var gjort, men nej. Da jeg kom hjem fra biografen (var inde at se Watchmen, sammen med drengene) natten til onsdag og tændte for min kære MacPro. Så var alt den ville, kun at vise mig det symbol som vi Mac brugere ikke kan lide at se på, nemlig det store Spørgsmåls tegn, hvor er min startdisk, hvor er min start disk! Hmm det var sent, så jeg hoppede i seng. Og tænkte at morgenstunden nok ville få min Mac på bedre tanker, men nada om morgenen det samme resultat, hmmm! Nå'm afsted på arbejde og da jeg så kom hjem igen, denne gang med en DiskWarrior CD. Var resultatet igen det samme. Og lidt klogere blev jeg, da jeg fik en kernel pacnic, mit GeForce 8800 grafikkort kræver Mac OS X 10.5.2 som er nyere end den version som jeg havde som start disk på både DW og min Mac OSX 10.5. Anyway en ny harddisk, denne gang en Western Digital blev indkøbt og jeg fik overført mit system fra min MacBook (med CarbonCopyCloner) og genetablerede mit hjemmesystem fra min TimeMachine (tak Apple), det tog godt nok en hel aften, men nu har jeg stort set alt som jeg havde før den fordømte Seagate døde, mangler lidt fra min download folder (havde nemlig slået den fra i TimeMachine, for meget trafik, som bare ville fylde min back-up, med ting jeg ikke skulle bruge), men alt i alt er jeg total glad for TimeMachine, det er sgu en lifesaver.


ADVARSEL man skal nok undgå Seagate harddiske af typen 1 og 1,5 TB, indtil at Seagate får styr på deres produktion, se eventuelt mere om det på denne omtale på The Inquirer, og denne fra The Register.

Ingen kommentarer: