søndag, januar 24, 2010

1080p på YouTube

Jeg optog en lille video med mit EOS 7D i full HD, som YouTube nu understøtter. Men når jeg vælger 1080p på min MacPro så hakker det helt gevaldigt, jeg er ikke lige klar over om det er YouTube Flash'n eller min maskine som er problemet, men jeg hælder mest til, at det er You Tube, for samme film igennem VLC eller QuickTime kører fint med sine 25 frames per sekund. Så hvis den hakker her, når man klikker fuld skærm (d.v.s den hakker sikkert også i et lille vindue, da det faktisk er en 1080p video), så er der altså en forklaring på det, Flash sucks. Men Google er på vej med test af en player der ikke bruger Flash, men bare streamer video direkte i en HTML5 player i browseren. Det vil så sige, at det er kun Safari og Google's Chrome der virker indtil videre. Det er dog ganske sikkert at Firefox kommer til at understøtte det, og jeg vil også tror at det er en ting som Microsoft kommer understøttelse for i Internet Explorer, simplethen fordi, at man så kan droppe Flash.

Ingen kommentarer: