torsdag, juli 28, 2011

En ny kat

Udover en masse regn i juli måned, så har Apple også kastet en masse nyt ud på markedet. Først kom den nye kat, Mac OSX 10.7 Lion. Et download/køb fra Mac App store, på noget over 3 GB i størrelse er det en stor klump at hente ned, men viste sig at være ualmindelig nem at have med at gøre. Og er i det store hele en af de nemmeste system opgraderinger jeg har oplevet. Der er en masse nyt i Lion, så jeg vil kun lige liste et par ting som jeg har bemærket, der trækker lidt ned. 1) min maskine er faktisk langsommere at boote op, sikkert mest fordi, at den starter op med alle de programmer jeg havde kørende (og med helt samme vinduer) da jeg lukkede ned. 2) da jeg har det med at fylde min harddiske op, savner jeg den info man før havde i bunden af et vindue, mht. plads bruge og størrelse på harddisken. Anyway tjek dette link ud for flere informationer om Lion.


Nyt i Juli måned blev også et par hardware ting fra Apple, nemlig nye MacBook Airs og Mac Mini, begge serier har nu det hurtige Intel Sandy Brigde chipset og Thunderbolt porte. Og for Mac Minis vedkommende en mindre pris, fra ca. 4300 kr. igennem Apple EDU Store. MacBook Air koster fra ca. 7050 kr. Se mere på dette link for Mac Mini og dette for MacBook Air.

Ingen kommentarer: