fredag, maj 25, 2007


Hej, jeg er Sentas når jeg er på nettet, men som de fleste ved så er mit navn Allan C.
Grafix har fyldt en del i mit liv, i ’89 da jeg blev ledigt, så søgte jeg ind på TIC i Ravnsborggade, som jeg kendte fra Databiblioteket, med overbiblitokaren Birgit Linnebo, (den søde pige/kvinde)
Der mødte jeg vejlederen Bente som sendte mig over til Olle Thorup, i et baghus på Nørrebrogade 14D.
Her sad folk ved et langt bord og arbejdede med Mac’er fortrinvis SE’ere + 1 enkelt SE30 hvortil der var knyttet en megastor farveskærm (21" eller 24" med 256 farver), alle Mac-computere… uha noget nyt,
Jeg kom i audiens hos Olle og en Jørgen Høiland nogle dage senere, og viste mine hjemmeproducerede prøver frem (en matrix/nåle-printer) Det var en ynk at se på, men det var det bedste Olivetti’en formåede… Jeg blev godkendt, og kunne starte en ca 3,5 mdr. senere…
Det blev en spændende tid, med nye computere, nye programmer f.x. PageMaker og nogle monsteropgaver for skolevæsnet, masser af tabeller og små 100 sider. Der blev også introduceret Adobe Illustrator og der var vist også en enkelt udgave af FreeHand. Det var en spas, når de værste hurdler var overstået. Fra denne tid vil jeg gerne hilse Jakob Brandt-Pedersen, nervøse Maria, Jens Rådal Jacobsen, Danny Lund, Giite Mallung, Jørgen Jensen, nu ansat skolevæsnet IC, Nina Nygaard, Finn Mott, Jørgen og Olle, Pedellerne Eivind og Allan, Marie Karlsson, Marianne Ritschel, Karl-Erik Andersen og lang række andre menesker der mere eller mindre grad har haft indflydelse på mig, der var pigerne der lavede PUF-dragen, men som jeg ikke kan huske navnene på.
Tiden gik hurtigt, og en aften, hvor Jørgen som sædvanligt arbejde sent, for han havde mange jern igang, han fik besøg af 2 folk som ville se hvordan en moderne tegnestue så ud, det var Poul Dyrhauge Gregersen og hans AD’er Axel Holm, og da de spurgte om hvor de skulle skaffe sådan en person der kunne betjene de computere, som de påtænkte at anskaffe, så svarede Jørgen at de bare kunne ansætte ham der, hvilket var min ringe person. 4,5 mdr. og tog afsked med TIC/Grafix og startede hos Dyrhauge Reklame & Marketing i Store Regnegade 26.
Det var så min tid som langtidsledig–og aktiveret i TIC/Grafix.

7 kommentarer:

Peter sagde ...

Hej Allan, du stoppede på Grafix for at arbejde et andet sted, men så må du være kommet tilbage igen?

Søren Uggerholt sagde ...

Hej alle

Blot en lille, hurtig hilsen fra Søren, tidl. Mac-supporter på Grafix - nok det bedste job jeg har haft ... og så var det jo ikke engang et rigtigt job.

Peter sagde ...

Ha ha, hvis man har det godt, så er det jo ikke et job, men en fornøjelse! :-)

Anonym sagde ...

Kære venner
I al hast på vej til arbejde som skolelærer i Odense: Hvor er det godt at tænke tilbage til jer og tiden på Grafix. Kærlige tanker fra Gutte

Anonym sagde ...

Hej Gutte! Rart at se du er der ude!

hilsen Peter

Sentas sagde ...

Hej Gutte
Jeg er glad for at du er blevet lærer,
det tror jeg at du er god til.
Kærligst Allan C.

hnhansen sagde ...

Hej alle,

Jeg tror sku at jeg kan huske da Allan blev ansat i Grafix. Selv var jeg jo aldrig værdig til så fint arbejde som "dem deroppe" og senere "dem derovre". Vi gik jo blot nede i kælderen blandt de uvaskede masser :-)

Mvh Henrik