torsdag, december 31, 2009

Slutningen

Årets sidste dag er her og jeg har været igennem et helvede af en jul, men lort sker jo, som ordsproget går. Hvad skete der i 2009 som er værd at mindes? Tjaa jeg vil tro at det helt store skift nok kom med iPhone/Touch den lille computer der kan alt og som man har med sig det meste af tiden. Den tror jeg vil vise sig at være det absolut største i 2009. Man kunne vel argumentere for, at iPhone allerede kom i 2007, men det er først i 2009 at den virkelig sætter dagsordenen for hele verden (og jeg fik jo også først min i 2009). På vej i 2010 er så Apple's næste skridt, som noget tyder på bliver en mellem ting (i størrelse) på en en iPhone/iPod Touch og en netbook. Netbooks er jo noget som Apple har holdt sig fra, og dimsen som Apple præsenterer har heller ikke meget med en netbook at gøre, ud over de begge to enheder er små computere. Men der er ingen (jeg har ihvertfald ingen) tvivl at hvad det end er som Apple kommer med, så vil det præge 2010.

På det lokale plan (danmark), bragte 2009 et nyt digitalt tv sendenet på banen, som har fået den indflydelse på mit TV kikning, at det tv jeg ser, ser jeg stort set kun på min Mac. Og en af de ting jeg skal få tager mig sammen til i 2010, det er at få smidt mit gamle CRT 29" Sony TV ud. I mine øjne er det samme blevet tilfældet om TV-Glad, det med TV er et overstået kapitel, d.v.s. tv bliver der stadig lavet, men det er ikke til fjernsyn, det er til nettet. Og der er meget som taler for tv på nettet frem for igennem et tv.

  1. den kvalitet som det bliver sendt med er bedst på nettet
  2. det er nemmere at finde det man vil se på nettet
  3. man bestemmer selv hvornår og hvor meget man vil se på
  4. det sendte behøves ikke at være linært, det kan være interaktivt
  5. indeholdet er ikke begrænset af alle de produktions standarder der ellers holder meget tilbage

Nå'm jeg vil slutte bloggen for i år, og håbe alle får et bedre nytår end mig.

Ingen kommentarer: