lørdag, december 05, 2009

So aber ein dig!

Det må ved at være tid til at kaste nogle penge af på et eller andet hardware, og to ting der ligger for i min indkøbs hjerne, er henholdsvis en ny 27" iMac med en iCore 7 processor og et rimeligt grafikkort. Det køb hænger lidt på om TV-Glad skal købe min gamle MacPro (som server), men den fungerer i det hele ganske fint, så jeg ved ikke rigtigt. Det andet som ligger i min indkøbs sphere er det nye Canon EOS 7D DLSR, som kan skyde i full HD. Men det taler lidt imod, at jeg ikke har taget mange billeder det sidste stykke tid, lidt fordi at vind, vejr og årstid nok taler mig i mod. Men efter at have opdaget disse fede videoer skudt med et EOS 5D mk.II, så bliver det igen en ting, som den kære indkøbshjerne vil sætte næsen op imod. For godt nok er det kedeligt nu, men det vil blive varmere igen, altså med mindre at vi i stedet for den globale opvarmning, får en istid igen. Hvilket faktisk ikke er særligt usandsynligt, jeg læste en artikel om at den forrige istid (for små 12000 år siden) kom meget meget hurtigt. Noget med at en eller anden stor sø pludseligt tømte alt sit vand ud i Atlanterhavet, hvilket fik Glofstrømmen til at ændre sin strøm, og vupti i løbet af en uge døde planter, dyr og menesker i stor stil i det norlige Europa. Det nye i det her, var at man før troede at istiden kom over en længere periode og var længere tid om at slå igennem, hvor man så nu har fundet ud af, at det skete på nogle få uger istedet. Det er jo en modsætning til det her globale opvarmning, som virkelig tager sin tid. Det går sgu for langsomt! Anyway Canon EOS 7D ville komme handi til at dokumentere verdens undergang, når den engang forhåbentlig kommer, det ville være ufedt at min egen undergang skulle komme først. Et rigtigt god test/anmeldese/omtale af Canon EOS 7D kan findens på dette link hos Digital Photography Review. Det eneste som taler i mod 7D (altså udover at det koster mere end 10 kilo) er, at det ikke er vandtæt, men det er dog vejrtæt, hvilket mit gamle 450D ikke er.


En p.s. d. 17/12/09 ovenstående er nu indkøbt, altså et EOS 7D :-)

Ingen kommentarer: