onsdag, maj 28, 2008

Winter kills!



Åh ja, jeg nåede aldrig ind og se Cure da de gæstede tidligere på året, og Yazoo nåede at blive udsolgt, da Lars Sørensen ikke kunne få snøvlet sig færdig til at købe nogle billetter! Men jeg bestemte mig til at cykle forbi Falkoner Centeret og se om jeg ikke kunne komme ind og se/høre dem. Lidt snakken frem og tilbage med diverse koncert folk, fik mig til at spørge en svensker ude foran, og vupti manden havde et par billetter i overskud, åbenbart så var nogle i gruppen (der var en 6-7 svenskere) ikke kommet over på den rigtige side af Øresund, så jeg fik (købte) en billet. Jeg ringede så til Lars Nordmand, da det nu var hans fødselsdag, men han var ikke til at træffe, så jeg gik inden for, men måtte dog aflevere min fototaske inden. Man blev også visiteret, noget overfladisk, da jeg både havde det ene og det andet i mine lommer incl. min Leatherman som så kom til koncert. Yazoo havde givet koncert dagen i forvejen, så den jeg kom til, var nummer to i rækken. Gårdsdagens oplevelse spænede fra det pinagtige, hvis man læser Berlingske's anmeldelse, til de mere positive, Gaffa, Ekstra Bladet eller Jyllands Posten. Sidst nævnte har også et interview med den ene halvdel af Yazoo, Vince Clarke. Det giver lidt indblik i den lille stille mandsperson. Anyway jeg tror jeg vil give koncerten 4 stjerner ud af 6, visuelt var det meget flot, hvilket også skulle fremgå af mine 2 billeder jeg tog med min mobil. Lyden har jeg sværere ved at udtale mig om, da jeg stod helt oppe ved scenen, ved siden af det ene bastårn. Men mit favorit nummer var uden tvivl Winter Kills, et af de mere downtempo numre, som lod Alisons stemme komme smukt til udfoldelse, og netop hendes stemme er som den altid har været, selv om, hun nu nærmere sig de halvtreds. Det var ganske skægt at se det store menneske danse lidt på stedet som en anden lille pige, som om hun stadig var tyve og firserne stadig var unge. Vince Clarke der imod, lignede mere eller mindre (måske mindre, han er faktisk mindre end Alison Moyet), en vampyr i sort jakkesæt. Der var ikke møj gå i ham, han stod og trykkede lidt på sit keyboard og kikkede på sin Mac, men ellers så skete der ikke meget fra hans side af. Men sådan har han altid været, så det kan man vel næppe klandre ham for. De 2 koncerter i København var/er begyndelse på en verdens turne, som vist ender i Californien d. 24 juli.

Ingen kommentarer: