torsdag, august 23, 2007

Nye Canon og Nikon DSLR's

Canon præsenterede forleden den nye udgave af 30D, som så hedder 40D. Og det er sgu lige et kamera for mig, specielt denne feature vil jeg mega gerne have i mit "gamle" 400D: 

"LCD with Live View mode

The Live View mode simplifies shooting from awkward angles such as ground-level macro or mounted tripod shots. The 3.0” LCD displays a real-time image in Live View mode, including a selectable grid overlay and a live histogram that simulates image exposure. The AF-ON button can be configured to flip the camera mirror momentarily and engage auto focusing. For the studio environment, remote Live View lets the photographer compose, adjust settings and capture the shot from a Mac using the supplied EOS utility software."

Det er sgu en god feature som jeg synes mangler i de fleste DLSR kameraer. Funktionen findes dog i visse Olympus og en Panasonic model. Hvad prisen bliver på det nye Canon EOS 40D ved jeg ikke, men den gamle (30D) koster fra ca. 6000 kr. (hus) på EDB priser.

Læs mere om det nye 40D kamera på dette Digital Photograhic Review link.

Nikon har så også præsenteret nye modeller, nemlig en D300 og deres nye "high-end" kamera D3, men nu er jeg hoppet på Canon, så det vil jeg ikke skrive mere om. :-)

OBS! DPReview har også et preview af det nye Nikon D300 på dette link.

Ingen kommentarer: