torsdag, september 18, 2008

Og mere grej til mig

Syntes snart det var et stykke tid siden, der var kommet nye ting ind af døren (som som at postvæsenet nogensinde får leveret noget som helst til mig, skal sgu altid hente det på posthuset, hmm den der femte sal, det gider de nok ikke). Så jeg bestilte lidt forskelligt i mandags hos det sted jeg kunne de jeg ville have billigst, nemlig et firma som hedder ProShop (med det der med Pro skal man sgu nok tage med et gran salt), anyway bestillingen blev som følger; 2X1 GB RAM Kingston, 1 TB harddisk Seagate Barracuda og en 26" skærm Fujitsu/Siemens Scaloview Q26W-1 . Alt sammen meget godt, d.v.s det eneste som jeg indtil nu ved virker er RAM'n, som jeg har sat i. Og nu er min MacPro så også fyldt op, med 4X512 mb og 4X1GB ialt 6 GB RAM. Harddisken skal jeg lige havde gjort plads til, for det kræver at jeg piller en ud, hvad sikkert bliver den originale 160 GB disk, som fortiden indeholder mit iTunes biblotek og er monteret oppe under DVD drevet, tjaa nu jeg tænker over det, så tror jeg sgu jeg vil se om jeg ikke kan få plads til den der oppe. De 4 andre (alm. HD) pladser, bliver brugt af 2X 500 GB og 2X 250 GB, så med den nye 1TB, så har jeg over 2500 GB hardisk plads (d.v.s at TimeMachine tager jo halvdelen, men nu har jeg back-up, noget som jeg stortset aldrig har haft før), smukt. Nå'mså var det jo lige det med den der 26" 1920X1200 pixels LCD skærm, som så bare ikke virkede efter hensigten. Og det har jeg så brugt en hel del tid på i dag, med at få klaret. ProShop henviste nemlig til Fujitsu/Siemens da skærmen var DOA (dead on arival, død ved ankomsten, d.v.s. død er den ikke, den lyser faktisk pænt kraftigt hvidt, men det er også det eneste den gør). Jeg ringede så til dem, og de har så et firma som hedder InfoCare, som er dem der håndterer alle deres problemer. Og det er hos dem, at bolden ligger nu, jeg har fået et RMA nummer og hvad så, tjaa det vil de kommende dage vise. Men ny brugbar skærm har jeg ikke endnu.


Blogger har smidt 3 indlæg op i forkert rækkefølge, dette er det ældste af disse 3.

Ingen kommentarer: