onsdag, oktober 15, 2008

Steve Jobs er stor, men Jenny rocks!

I går imens Apple opdaterede deres bærbare, opdaterede lille Jenny Lewis min musik verden i Lille Vega. Musikken startede ca. klokken halv 10, men en total hippy psyk rocker, en eller anden halvfed sanger, som også optræder på Jenny's seneste solo album Acid Tongue, han hedder vist Benji Hughes. De spillede vel nok en 5-6 numre, hvor specielt det første var totalt sejt. Desværre så var der en pause imellem ham og Jenny's optræden, det ville ellers have været så fedt, at det gik ud i et, specielt da flere medlemmer af det første band, også spillede sammen med Jenny, men man kan ikke få alt åbenbart. Anyway Jenny kom på rimeligt sent, men kickede så meget røv, at alt er tilgivet. D.v.s. der ude i Vega, synes jeg ikke at lyden holdte 100, men på mine 3 optagelser jeg har lavet med mit lille Sanyo Xcati video kamera, der er lyden virkelig fin, så måske var mine ører måske blevet træt, det var jo blevet lidt sent, og jeg er en gammel mand/dreng :-) But np, hun har fået meget fine anmeldser af koncerten i flere aviser, f.eks. Berlingske (Englen på Enghavevej), Jyllands Posten (Jenny Lewis), Gaffa (Perfekt koncert for perfekt publikum) og jeg er sikker på at der kommer flere, for det var sgu ret godt. I mine ører var de absolutte højde punkter, den lange The Next Messiah, den utroligt smukke Godspeed (som er på nedenstående video) og den fantastiske opløftende See Fernando, som dog gjorde en en smule modløs, da der var en lang kø for at komme ud fra Vega bagefter men virkelig fedt var det. På vej ud købte jeg så også Acid Tongue som LP, det er sgu også mere en LP end bare den data fil, som jeg jeg først have købt igennem iTunes.  Jeg prøvede også at tage nogle billeder med mit video kamera, men lukke tiden røg langt ned (ville ikke bruge blitz, man må vel heller ikke fotografere, så....) så de blev alle noget rystet noget, så det er godt at video'n fungerede fint.
OBS! Opdagede lige en anmeldelse mere af gårsdagens koncert, denne gang i SoundVenue (med den noget misvisende titel) "Jenny Lewis - forrygende country-fest" , men what the fuck, meningen er vel god nok! Og så kom der også lige en på fra Ekstra Bladet "Damernes aften".

Ingen kommentarer: