lørdag, oktober 04, 2008

Skype opkald til og fra en iPod Touch!

Så kom det, muligheden for at bruge Skype på sin iPhone og iPod Touch. Det fungerer sikkert bedst på en iPhone, da der er lidt besværligheder med at svare på et opkald på en Touch, da den jo ikke har en mikrofon, men pff små problemer, ha ha. Anyway det virker, efter at jeg fandt ud af, at det normale +45 som Skype bruger, skulle skiftes ud med 0045. Men så gik mit opkald til mig selv også igennem, det er sgu smart. Se mere om muligheden på programmets hjemmside eller se denne You Tube video, med en som forsøger sig frem. Det lille program som hedder Fring, kan nemmest hentes igennem AppStore på en iPod Touch eller en iPhone. Det understøtter også en del andre chat servises, så som Google Talk, MSN Messenger, ICQ, Twitter, Yahoo og AIM(iChat). De 3 sidste er kun med tekst chat.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ipod Touch 2G har indbygget understøttelse for mikrofon. Alt headset/mikrofon-hardware designet for iphone er kompatibelt med en ipod. Jeg har selv købt en mikrofon på ebay for 2 US$, som samtidigt fungerer som simpel fjernbetjening for styring af musikken når touchen ligger i lommen. 80% af min tid er jeg i nærheden af et trådløst netværk i hjemmet/skole/arbejde/venner el. offentlig hotspot, så jeg kan ringe via skype.

Anonym sagde ...

Hej! Kan du give et link til touch headset dealer. Kan ikke finde det...

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Magnus Søby sagde ...

Ja, men kan godt ringe fra sin iPod Touch over Skype. Men problemet ligger i WiFi enhederne. OG det kan nemt blive dumt at skulle have WiFi i nærheden for at kunne ringe! Men det bliver der heldigvis lavet om på!

Alle kender jo den så omtalte "3G dongle", som man pytter i sin computer også har har man 3G netværk! Men den duer jo ikke rigtig til iPod touch, og det er her "MiFi" kommer ind i billedet! MiFi er en lille enhed, som kan give netværk til alle dine enheder, der skal have netværk for at kunne gå på nettet eller andet. Så med en MiFi enhed har du netværk overalt, og derfor kan du ringe over Skype på din iPod touch, hele tiden!

MiFi udbydes af 3! Og ventes at komme i slutningen af året eller til næste år!

-Magutz

Peter sagde ...

Åhh sad lige og kikkede bloggen igennem (retter dårlige link og andet) og opdagede disse svar/kommentarer som jeg ikke havde lagt mærke til før.

Anyway 3's dims er vist bare en lille router med plads til et SIM kort, kan huske jeg læste om den for et pænt stykke tid siden.