onsdag, august 27, 2008

Mere næsten gratis software!

Nu er MacUpdate igen kommet på banen, med et såkaldt "back-to-school" tilbud. En pæn lille software bundle til kun 49$. (Jeg har lige skrevet om et andet Mac-Box-bundle tilbud). De forskellige programmer i pakken er blandt andet mit eget lille skrive værktøj Mellel, den ganske smarte lille Word killer (altså i mine øjne, men i mine øjne så er Word allerede død, så...) anyway. Jeg har købt programmet for længe siden, og også købt en opdatering til det,kan virkelig anbefales og så er det blandt andet på dansk. De andre programmer i pakken er HookUp, som så vidt jeg kan se, kan gøre det smarte, at forbinde over internettet til et fælles iTunes biblitotek. Kan sgu næsten slet ikke tro, at Apple vil lade sådan et program leve, men så længe det er i live, så er det ret smart. Alarm Clock Pro kan afvikle en hel masse på Mac'n, så man kan få tingene gjort på det tidspunkt man vil, eller noget i den stil. Periscope kan bruge iSight kameraet til overvågning, så hvis man f.eks. har sin Mac stående der hjemme, så kan Periscope når det registrerer bevægelse, begynde at optage og sende en email afsted, så det er en slags tyveri alarm, med mere. Øhh nemmere med den engelske beskrivelse så: DEVONagent is the solution if you're tired of clicking hundreds of links to find most of them either outdated, broken, or leading to junk pages. DEVONagent communicates with search engines and then digs through the results for you. Norrkross Movie... hmm en video editor? Hvad der lige skulle gøre den mere smart end iMovie ved jeg ikke, men det er den sikkert, ellers så var der vel ingen grund til at lave det? Det sidste program i pakken, d.v.s. der er tre mere, som bliver låst op, når der er solgt et vist antal pakker, er, og igen vil jeg lade den engelske forklaring råde: Bookends is a full featured and cost-effective bibliography/reference and information management system for students and professionals. Det fungerer sammen med Mellel, som de skriver: Access the power of Bookends directly from Mellel or MS Word (including Word '08): Bookends allows you to scan your existing word processor files and automatically generate finished manuscripts with properly formatted bibliographies. You can also scan Apple Pages '08 files and RTF files saved from any word processor. De tre sidste programmer er MacJournal, som jeg brugte rigtigt meget før i tiden (det startede ud som gratis program) til at holde styr på alle mindre tekster, så som serie numre, opskrifter, websider og alt mulig andet flygtig tekst, som man alligevel gerne vil have lige ved hånden, til fremtidig reference. Contactizer Pro er en af de der programmer, som jeg sikkert skulle bruge lidt mere, til at holde styr på kontakter og aftaler med mere. Det sidste program i pakken er LightZone, som er et billede behandlings program for fotografer, øhh ja, aner ikke lige om det er noget værd, men det er en af de dyrere programmer i pakken så...? Anywho så kan man downloade en demo og afprøve det, det kan man faktisk med alle programmerne i pakken, så det skulle man tage at gøre.


Ingen kommentarer: