fredag, august 29, 2008

Skriver noget gør noget andet!

Tjaa, jeg er sgu blevet gammel. Når jeg sætter mig foran flimmeren, så træder trætheden for hurtigt ind, og jeg falder i søvn. Og det er sket et par gange i denne uge, så jeg fik (og får nok heller ikke i fremtiden) ikke skrevet det daglige indlæg, som jeg skrev jeg ville, hmmm!


Nå'm i går så jeg lige på et nyt stykke software, som jeg fik en kollega til at købe. Grunden var, som så mange gange, at han var løbet tør for plads på sin harddisk på hans PowerBook. Den store synder, var/er i han tilfælde iPhoto biblioteket, som hurtigt bliver fyldt op i disse megapixel tider. Jeg havde vist ham, at man kan holde "alt" tasten nede når man starter iPhoto op (eller for den sags skyld og iTunes) og få mulighed for at vælge blandt flere biblioteker til programmet, så man f.eks. har et på en ekstern harddisk, og et internt på sin maskine. Problemet er så bare at få flyttet de billeder man har på det interne over på den eksterne HD, med mere plads. Og her kommer der en rigtigt smart lille program ind som hedder iPhoto Library Manager. Med det kan man nemt have flere forskellige biblioteker og flytte billeder imellem dem, med alle tags og kommentar i behold. Firmaet som laver iPhoto Library Manager har et tilsvarende program til næsten samme formål til iTunes som hedder PowerTunes

Ingen kommentarer: